28 Mayıs 2011 Cumartesi

Keşanlı Enver Usta

Yenimuhacirköy isminin bende ayrı bir yeri vardır...Aslında bir petrol istasyonunda çalışan pompacı sayesinde tanıdım bu küçük köyü...Köyün özelliği ise Keşan tarafında yapılan en lezzetli satır et restaurantına sahip olmasıdır bence...Beylikdüzü'nde yeni açılan Keşanlı Enver'in tabelasını görünce de ertesi gün soluğu mekanda aldım..Zannettim Yenimuhacirköy usulu..


Mekan oldukça ferah kaliteli ahşap masalar ve duvar kağıtları ile dekorasyona vakit ve nakit harcadıkları belli oluyor:) Ayrıca Esenyurt'un gökdelenlerine ve gettolarına bakan manzaralı mı manzaralı bir terasa da sahipler.. Servis elemanları eğitimli, bilgili( Özellikle et konusunda)
Menu sağlam...Trakya'ya özgü mezeler de mevcut sıradan olanlarda..
Ben salata niyetine "Girit Ezmesi" adı verilen ve madımak,rezene gibi birkaç otun buharda piştikten sonra zeytinyağı ve sarımsak ile sotelenmesinden sonra üzerine beyaz peynir eklenerek-Büyük ihtimalle Keçi-servis edildiği meze ile olaya giriş yaptım..İyiki de yapmışım...:)


İkram olarak uzun ince dikdörtgen ve dört parçalı bir tabak içinde sunulan sızma zeytinyağı, yeşil biber ve peynir , turşu ve bir çeşit daha peynirden oluşan sıcak pide tarzı bir ekmeğin eşliğinde çok feci lezzet kombinasyonunu daha da ilginç hale getiren şey ise shot bardağında gelen pembe acılı turşu suyu oldu...



Et olarak tabii ki satır et...Bilmeyenler için anlatıyım biraz. Etler Trakya'dan kuzu..Satır etin özelliği adı üstünde Satır ile kıyma haline getirilmesinde, Enver Usta bu konuda çok iddialı ve diyorlarki"En ufak sinir bırakmıyoruz eti saatlerce işliyoruz" Gerçekten de öyle...Yanlız baştan söyleyelim de bana kızmayın yağlara dokunmuyorlar..Ve tuz hariç herhangi bir şey eklemeden kömür ateşinde ızgarada pişiriyorlar. Mevsimine göre etde biraz koku olabilir nitekim 12 ay boyunca kuzu etine ulaşmak pek de mümkün değil:)


Etin yanına koydukları püre falan bence olmamış..Bunun orjinali küçük tabakta tek parça yanında herhangi bir materyale pek de ihtiyaç yok.. Kardeşim içiciyiz biz diyorsanız Yeni Rakı sofranıza uygun fiyatlarla eşlik edebiliyor.. Ben genelde yiyici olduğumdan pek fazla ilgilenmiyorum.
Mezeler 5 etler 14 TL'den başlıyor.

P.S: Keşke İstanbul'un sıradan restaurantları gibi değil'de Keşan'ın ruhunu yansıtan dekorlu bir mekan açsalardı.. Ama yine de ENVER USTA denenmesi gereken bir mekan. Kahrolsun içimde ki Satır Et sevgisine....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder